Alany's 10th Birthday!

4:00 PM

Assalamualaikum and hi everyone!

I'm back aftre been idle for almost a year with new fresh look. hee.

Sebenarnya, last week kitorang celebrat birthday our first niece in Hj Mastor's family, Alany Almas. Macam biasalah, kalau bab macam ni yang lebihnya makcik makcik diorang which is aku dan kakak. 

Sebenarnya aku kerja on that day. So, pagi tu gigih lah pergi Beauty Balloon, Medan Ipoh. Pilih belon siap-siap and kitorang janji nak ambil dalam pukul 4.30 petang. Dengan harapan, kerja aku boleh settle sebelum 4.30 petang.

Nasib baiklah event settle sebelum pukul lima. Jadi, berkejaranlah aku ambil kakak dekat rumah untuk settlekan misi surprise dekat budak ni. 

Sampai Medan Ipoh, terus singgah Domino's Pizza ambil order dulu then pergi kutip belon dekat kedai. Terkejut aku ramai gila belon dalam kedai tu. Nak jalan pun tak nampak orang dah.

Settle ambil belon, kitorang masuk Aeon Kinta City sebab memang tujuan utama celebrate birthday dia ni sebab nak belikan kek BR. Acik-acik pun dah lama teringin sebenarnya.

Sadly, kek kali ni tak banyak flavor. Mostly kek diorang letak aiskrim Mint, dan bukan favourite acik Ila. So, setelah ditimbang tara, kitorang pilih kek Cream n Cookies. Okay lah, tak manis sangat.

Dalam 6.30 petang macam tu baru kitorang sampai rumah. Semua harta benda tinggal dalam kereta je. Settle mandi, baru kitorang keluar set up kek and belon. 

Jadi lah, masuk rumah acik-acik nyanyi lagu Happy Birthday dekat Alany. Sengaja acik-acik gigih buat benda ni sebab ye lah, budak-budak kan suka surprise macam ni.







You Might Also Like

0 Komen :)

komenlah panjang mana anda suka.
buat karangan pun takpe, sebab saya sangat suka membaca :)

ANONYMOUS adalah tidak best. terima kasih.